לינקים עמוסים לקראת הסופשבוע

והפעם – בליווי סינגלים חדשים!

דויד פרץ כותב על מיכל ניב במלאות עשור למותה, וכך גם איתמר זהר.

ב"גארדיאן" נפרדים מקייט מקגריגל, שנפטרה השבוע. היא הופיעה בארץ כאורחת בהופעות של בנה, רופוס וויינרייט, והוסיפה רגעי קסם להופעות נהדרות. גם באתר של CBC הקנדית נפרדים.

ב"אל.איי טיימס" פטי סמית חוזרת למלון צ'לסי.

"קלאש מיוזיק" פוגשים את הפולקיסטית ואשטי בניאן.

ב-Den of Geek חוזרים ל"כמעט מפורסמים" של קמרון קרואו.

ב"גארדיאן" החליטו לשוב לצפות ב"בקצה החשכה", פרק בשבוע, ולתהות האם היא באמת סדרת מופת (היא כן, אגב).

ב-The Futon Critic מפרסמים קצת מידע על התוכניות של ערוץ המד"ב האמריקאי לשנה הקרובה, כולל את שמות מי שאמורים ככל הנראה להיות כותבי הרימייק האמריקאי (המיותר בלא ספק) ל"Being Human" המשובחת.

"Mock the Week" חוזרת הערב (חמישי) לעונה חדשה, בלי פרנקי בויל (לא יהיה לו מחליף קבוע). התוכנית צולמה, אגב, ביום שלישי. ובינתיים מישהו העלה ליוטיוב את כל הדי.וי.די השני של קטעים שנחתכו משידור התוכנית, שכמו קודמו יוצא תחת השם "Too Hot for TV" (הדי.וי.די הראשון גם הוא נמצא במלואו איפשהו באתר).

מבקר והיסטוריון הקולנוע מארק קרמוד מפרסם ב"גארדיאן" חלק מספרו הקרוב, הכולל זיכרונות קולנועיים אישיים, ומתמקד בפגישה יוצאת דופן עם ורנר הרצוג. ואז מתראיין ל"טיימס".

ב"גארדיאן" יוצרים פרופיל מרתק של השרה הדי מיתולוגית מו מואלם בעזרת חברים ומכרים לרגל שידור סרט טלוויזיה ביוגרפי עליה (בכיכובה של ג'ולי וולטרס).

הבוקר פורסמו המועמדויות לפרסי הבאפטא. מובילים: "אווטאר", "לחנך את ג'ני" ו"מטען הכאב". ה"גארדיאן" מציע פירוט וגם ניתוח, שעיקרו: אל תצפו להכרזות מפתיעות. ומועצת הקולנוע הבריטית פרסמה באתרה את נתוני שנת 2009 בקולנוע בבריטניה ואירלנד. "סט. טריניאן 2 " כנראה היה להיט ענקי מאחר שהוא נמצא במקום 5 ברשימת הסרטים הבריטיים המצליחים ב-2009 למרות שיצא לאקרנים באמצע דצמבר (!). אולי זה כי הוא יצא יחד עם "אווטאר" ואנשים שלא הצליחו להיכנס ללהיט ההיסטרי הלכו ללהיט הבריטי. מתברר, אגב, ש"נער משום מקום" על נעוריו של ג'ון לנון אמור להיות מופץ בארץ בעוד כמה חודשים. לצערי אני מניחה שאין לצפות לגורל דומה ל"סקס וסמים ורוקנ'רול" על איאן דיורי, שהעניק בין השאר מועמדות לפרס השחקן לאנדי סרקיס המעולה.

ואפרופו איאן דיורי: 6מיוזיק הקדישו לו את מוצ"ש האחרון. באתר תחנת הרדיו תוכלו להאזין לשעה מתוך הופעה מ-1979 של דיורי ולהקתו הבלוקהדס, וכן לשמוע דוקומנטרי חדש על תולדותיהם, בהגשת אותו סרקיס.

אמש התקיים בלונדון בפעם ה-15 טקס פרסי הטלוויזיה, שהם פרסים שנבחרים על ידי הציבור הרחב (ולכן נקראים "הכי פופולרי" ולא "הטוב ביותר"). שלא במפתיע "דוקטור הו" זכתה בפרס הדרמה ובפרס השחקן בדרמה לדיוויד טננט. סטיבן פריי זכה בפרס בקטגוריה החדשה של תוכנית מסע/טיול (טננט הגיש לו את הפרס), וגם קיבל פרס מיוחד על תרומתו לטלוויזיה הבריטית (מעניין אם ה"אינדיפנדנט" שבלינק כבר תיקנו את שם התוכנית מ"Jeeves and Butler"… מצחיקים).

דיוויד טננט ביחצנות אחרונה בתור הדוקטור

ואפרופו סטיבן פריי – ביוזר היוטיובי הזה בדיוק הועלה הפרק הנפלא והמרגש במיוחד בהשתתפותו בסדרה "Who Do You Think You Are", שבה מפורסם כזה או אחר חוקר את שורשיו המשפחתיים העלומים. פריי מגיע בעיקר לשורשים היהודיים של משפחתו ולמה שעלה בגורלם במלחמת העולם השנייה. באותו מקום תוכלו למצוא את הפרק עם הקומיקאי דיוויד מיטשל, וגם את הספיישל לייב של חברי ה-League of Gentlemen.

טום פורד וקולין פירת משוחחים יחדיו עם ה"טיימס" לרגל יציאתו בבריטניה של "A Single Man" המשובח (שהופץ בארץ – קצרות ובלי פרסום כמעט – תחת השם "סינגל מן" העצלני להפליא).

ה"טלגרף" נתקל בשחקן קלייב אוון, וגם בבמאי פיטר ג'קסון.

אתר המגזין "Film Review" (שהייתי קוראת דרך קבע במהלך נעוריי הרחוקים) מראיין את סר פטריק סטיוארט. סטיוארט התראיין לפני כמה שבועות גם לסדרת הרשת CarPool של השחקן (בעיקר) רוברט לואלין, שכבר יותר משנה מארח במכוניתו, כמעט כל שבוע, אדם מוכר מרתק אחר (באתר נמצאים כל הראיונות שעשה).

ה"Australian" נפגש עם הבמאי ג'ון הילקוט, שסרטו "The Road" יוצא באוסטרליה בסוף החודש.

ב-Playlist מקצרים עם אנדריאה ארנולד, במאית "מחוץ למים". ארנולד, אגב, בדיוק חתמה לביים עיבוד חדש נוסף ל"אנקת גבהים".

ב"טיימס" מספר ג'ון קרלין, שעל ספרו מבוסס סרטו החדש של קלינט איסטווד "אינוויקטוס", על מאחורי הקלעים של הצילומים.

שני ניתוחים של "תלוי באוויר" – ב"טיימס" כותב וולטר קירן, שעל ספרו מבוסס התסריט, על הסיפור המתוזמן כמרכז הסרט, וב"גארדיאן" כותב דיוויד קוקס דווקא על הצד הקומדיה-רומנטית של הסרט. ב"טיימס" גם מדברים עם ורה פרמיגה, כוכבת הסרט.

וגם עם שרידן סמית, שחקנית טלוויזיה קומית בדרך כלל, שפורצת עכשיו עם גרסת המחזמר של "לא רק בלונדינית" (שזוכה לביקורות מעולות).

וגם עם ריי ווינסטון, שמככב בסרטם החדש (אחרי כמעט עשור) של תסריטאי "לצאת נקי", וגם בגרסה הקולנועית האמריקאית ל"בקצה החשכה" הנ"ל, שתופץ בארץ תחת השם "על סף תהום" (אגב, ב"44" מגלמת את אשתו ג'ואן וואלי, שכיכבה בסדרה המקורית של "בקצה החשכה" לפני 25 שנה). ווינסטון גם הופיע בפרק פתיחת העונה (האחרונה) של תוכנית הראיונות של ג'ונתן רוס בבי.בי.סי, שבו הופיעה גם קתרין טייט.

ואפילו עם הנרי רולינס, מוזיקאי, לעתים שחקן ותמיד תופעה, שיוצא בשבוע הבא לסיבוב הופעות נוסף בבריטניה.

הסינגל החדש של גורילאז, שבו משתתפים מוס דף ובובי וומאק, דלף לרשת. בעקבות כך הוא הושם באתר הרשמי של הלהקה ואף זכה כבר להשמעות הבוקר ברדיו:

פול וולר מפרסם באתרו פרטים על אלבומו הקרוב, כולל שיתוף פעולה ראשון מאז פירוק להקת הג'אם עם הבסיסט ברוס פוקסטון.

ה-Low Anthem מנגנים עבור NPR. בהמשך היום יופיע גרנט לי פיליפס ב-KEXP.

ביפי קליירו המשתבחים מרגע לרגע ביצעו השבוע סשן בבית הנבחרים הבריטי (!). אבסולוט רדיו מביא את השידור. הם גם הופיעו בתוכנית אחה"צ (המזעזעת מוזיקלית) של רדיו 1 ואפשר לראות את הקליפים כאן וכאן.

ה"גארדיאן" גם נכחו בהקרנת הבכורה הקולנועית של "No Distance Left to Run", הדוקומנטרי על האיחוד של בלר בשנה שעברה. הסרט ייצא בדי.וי.די כפול (יחד עם צילומי אחת מהופעות האיחוד הענקיות בהייד פארק) באמצע פברואר.

וגם למוגוואי יש סרט הופעה חדש, "Burning", שיזכה לבכורה קולנועית ב-28/2 במסגרת פסטיבל הקולנוע של גלזגו. באתר החדש אפשר גם להוריד שיר מתוך ההופעה.

והלייבל מטאדור מציעים בבלוגם שיר מתוך האלבום החדש של שירווטר. חבל רק שמחיר הזמנת האלבום, המוזל וכולל גם חוברת בונוס, מוכפל כשמוסיפים לו משלוח לארץ.

ב"טלגרף" כותבים על ניק דרייק לרגל סיבוב הופעות המחווה שמבוצע לזכרו בימים אלה ברחבי בריטניה.

"אלבום המצעדים" של יוסי בבליקי, שיוצא סוף סוף בהדפסה מחודשת, מוצע להאזנה באתר עונג שבת. וגם דנה בקר מציעה להאזנה והורדה חינמיות את אלבום הבכורה שלה.

בבלוג המוזיקה של הבי.בי.סי חוקרים רגעית את בריאן אינו לכבוד שידור הפרק של "Arena" עליו.

ב"Wired" מציינים את יומולדתו של טום בייקר סתם כך.

במוסף הספרות של ה"טיימס" מרחיבים על התרבות בתקופת "השפל הגדול" וגם על יומניו של ג'ורג' אורוול.

ניל גיימן נשאל רבות על ידי קוראי ה"ניו יורקר".

וב-Neatorama מפנים תשומת לב לאתר שמפרט את השתייכותן הדתית של דמויות קומיקס.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אובססיה וקאלט, אירועים, בקרוב, בריטי, די.וי.די, הופעה, הספד, חדשות, טלוויזיה, טקסים, ישראלי, לינקים, מוזיקה, עיצוב, צחוקים, צילום, קולנוע, קליפ, ראיון, רימייק, תיעודי, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על לינקים עמוסים לקראת הסופשבוע

  1. עדן הגיב:

    איך לא כתבת על הגרסה האמריקאית לטורצ'ווד ?

  2. סטיבי הגיב:

    כי זה לא מעניין. יש עוד הרבה דברים שלא כתבתי עליהם (למשל הליהוק של "Burke and Hare" ושל "ההוביט").

  3. שרון רז הגיב:

    כייף כאן.
    מקווה שיהיה לי זמן לבדוק את מה שמעניין אותי כאן, במיוחד המוזיקה. תודה במיוחד על הלינקים לפטי סמית', לבריאן אינו, לאיאן דיורי, לפול וולר ולניק דרייק.

כתיבת תגובה