עדכון וולשי תקופתי

מדי פעם מצטברים מספיק דברים וולשיים חדשים כדי לכתוב פוסט שכותרתו כנ"ל, אז הנה הוא.

נתחיל בחג המולד, שהוא כידוע חגיגה לחובבי קישוטים, ספיישלים טלוויזיוניים, די.וי.די של סטנדאפיסטים בריטים והוצאות מוזיקליות מיוחדות.

אחד המוזיקאים האהובים עליי, גריף ריס, מוציא אי.פי חג בן שלושה שירים שנקרא "Atheist Xmas". זה השיר המוביל מתוכו:

האי.פי יוצא, לצערם של אנשים כמוני, רק בוויניל ובהורדה דיגיטלית.

גם סוויט באבו הוציא השנה אי.פי שניתן להשגה חוקית רק בשני הפורמטים האלה (אבל יש האזנות לחומריו בבנדקמפ). מתוכו לקוח השיר המקסים מאוד הבא:

אם ארשה לעצמי לסטות רגע מנושא הפוסט הראשי אזכיר שבין שלל אלבומי הכריסמס המיותרים שמוציאים גם כוכבי אינדי ראוי לציין את האלבום הכלל לא סטנדרטי שהוציאו יחדיו המוזיקאים (ובני הזוג) אמי דה גרייט וטים ווילר (סולן להקת אש).

וחזרה לטופיק – אתמול הוציא איירוס צ'יילדס אלבום חדש וממשי (בניגוד לשלל האי.פי וההקלטות החיות שהוא נותן להורדה חינם מתי שמתחשק לו). אפשר להוריד בחינם (+תרומה) את האלבום, "Ends", מהאתר של צ'יילדס, The National Elf Library, או לקנות אותו בדיסק! זה שיר חדש שדווקא לא לקוח מהאלבום. אגב, האתר של צ'יילדס מתעדכן מדי פעם בכל מיני פוסטים הומוריסטיים משוגעים וגם בכל מיני עדכונים שהוא מוחק אחרי שהם כבר "לא רלוונטיים" (למשל הפוסט שבו הוא נראה שולח את מאסטר הדיסק החדש שלו בדואר), לא ברור לי למה. טוב, את הבדיחות זה ברור, אבל פוסטים מסוימים חבל לי שאינם עוד.

צ'יילדס, שידוע גם כסולן לשעבר של גורקיז זייגוטיק מאנקי וכחלק מההרכב ג'וני עם נורמן בלייק מטינאייג' פנקלאב, התארח לרגל הוצאת האלבום (שנעשתה, כהרגלו, בשקט) בתוכנית הרדיו השבועית המשובחת של יו סטיבנס בתחנה הוולשית של הבי.בי.סי. אפשר להאזין לאירוח ולכל התוכנית כאן (למרבה הצער, כמו שקורה לפעמים, אין לתוכנית הספציפית הזו פלייליסט שרשום באתר, אבל משמות השירים שצ'יילדס ביצע נראה שהוא לא בדיוק התמקד בשירים מהאלבום החדש).

לורה ג'יי מרטין בכלל לא וולשית, אבל היא עבדה בעבר עם כמה מהשמות שכבר הזכרתי (ועם עוד כמה שלא), אז למה לא לתת לה קצת יח"צ. היא ממש נהדרת.

ועכשיו סתם לכמה להקות חדשות יחסית. ילדים…

סונאמי:

הם גם עבדו עם אל לואיס:

בתחילת הקליפ הבא תוכלו לראות גם את יו סטיבנס בפעולה:

קריישון היד:

אר אודס:

סטיבנס שוב נדחף:

פלנט דו, קצת פחות ילדים (אגב, פלנט=ילדים):

ועוד סינגר-סונגרייטר פולקי לסיום. דן איימור הוציא בשבוע שעבר אלבום חדש. אפשר לקנות אותו ואת קודמו (וגם את האי.פי של סן סגור, שאגב הם באמת ילדים) דרך הלייבל של איימור כאן.

ולנושא אחר. היום מלאו עשר שנים למותו הטרגי של הסינגר-סונגרייטר האירי מיק כריסטופר.

כריסטופר היה דמות מוכרת בסצנה הדבלינאית. הוא הופיע כסולואיסט וגם כחימום לאמנים אחרים; שיתוף הפעולה הידוע ביותר שלו היה עם גלן הנסרד ולהקתו הפריימס. כריסטופר הוציא אי.פי סולו ראשון, "Heyday", החלים מתאונת אופנוע ב-2001 ועמד לצאת למסע הופעות עם הווטרבויז. מותו הפתאומי קטע את תוכניותיו לעתיד.

שנה אחרי מותו של כריסטופר, בנובמבר 2002, הוציאו חבריו ומשפחתו את אלבומו הראשון, "Skylarkin", שכלל שירים שעבד עליהם לפני מותו. האלבום זכה להצלחה גדולה ולפרסים במולדתו. אפשר להוריד אותו מהפוסט העצום הזה, שכולל המון לינקים למוזיקה ממוצא אירי. הנסרד – שעובד כיום גם כאמן סולו וגם כסולן ומנהיג להקתו, ומוכר גם מהסרט "Once" – ממשיך לבצע שירים של כריסטופר בהופעותיו.

הנסרד וכריסטופר היו, כאמור, חברים טובים, ופעמים רבות יצאו לעשות באסקינג משותף ברחובות דבלין.

(אגב, אני חייבת לציין שהנסרד נראה היום בדיוק אותו דבר כמו אז, ולמעשה אותו דבר מאז שהוא עבר את פאזת ההתבגרות כפי שתועדה ב"קומיטמנטס")

לפני כשנתיים הועלה בבלוג האירי "טו יו איי ביסטואו" פוסט לזכרו של כריסטופר לרגל מה שהיה אמור להיות יום ההולדת ה-40 שלו. בפוסט כלולים (מתוך יוטיוב) חלקים מתוכנית ישנה יותר על המוזיקאי ששודרה בערוץ האירי TG4 (זהירות, זה מעציב).

פוסט זה פורסם בקטגוריה אובססיה וקאלט, בקרוב, בריטי, טלוויזיה, מוזיקה, קליפ. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה