גם כן הפסטיבל ירושלים הזה

בשל התלהבותי הידועה מהבמאי הקנדי גאי מאדין, וספציפית בעקבות הלינקים ששמתי בפוסט הקודם לאתרים הקשורים לסרטו החדש, מישהו טוב לב הואיל בטובו לשלוח לי מייל שאומר שהסרט, וגם סרט קודם של מאדין, "Brand Upon the Brain" מ-2006, אמורים להיות מוקרנים בפסטיבל ירושלים הקרוב.

גאי מאדין

פסטיבל הקולנוע בירושלים הוא לצערי פסטיבל שאני לא מגיעה אליו. לא הייתי בו אף פעם (וזה היה חבל לי במיוחד כשעוד היינו בתקופה שאם לא ראית סרט בפסטיבל היה קשה מאוד להשיג אותו אחר כך – זוכרים את זה?), אבל איכשהו אני כל שנה מעיינת בתוכנייה שלו כאילו אני הולכת לשהות בו שבוע שלם, ותמיד אני מוצאת בו סרטים שאני ממש רוצה לראות (משהו שלמורת רוחי כמעט לא קרה בתוכנייה של פסטיבל חיפה הקודם, וזה פסטיבל שביקרתי בו פעמים רבות – די עוזר שההורים שלך גרים רבע שעה נסיעה ממוקד ההתרחשויות). השנה צפי ההגעה עגום במיוחד – בגלל דחיית תאריכי הסמסטר האוניברסיטאי, הפסטיבל נופל על השבוע האחרון של שנת הלימודים.

אבל זה עדיין משמח ששוב יש מאדין בפסטיבל – "המוזיקה העצובה ביותר בעולם" של מאדין מ-2003 הוקרן בו בעבר. מאחר שאני לא סומכת על הזיכרון שלי גם כשברור לי שאני צודקת, חיפשתי בגוגל "ירושלים" ו"מאדין". ואכן, הסרט הזה הוקרן בפסטיבל, אבל מצאתי משהו יותר מעניין…

תוכניית הפסטיבל עוד לא עלתה לאתר, אבל בחיפוש באתר כבר אפשר לשלוף סרטים שיוצגו בו, בלינק הזה. יש פה כמובן גם סרטים שהוקרנו בפסטיבלי עבר (אולי רק בזה המתקרב ובזה הקודם, לא בדקתי עד כדי כך) – אבל הנה, שני סרטיו של מאדין שהזכרתי בהתחלה כבר רשומים בו ("המוזיקה העצובה" דווקא לא מופיע…), תחת השמות "וויניפג שלי" ו"להטביע במוח".

ויש שם גם את "Into the Wild" הנפלא של שון פן (שהוקרן בחמורוטק), תחת השם "אל הטבע הפראי".

וגם (להפתעתי, אני חייבת לציין) את "סוקיאקי ווסטרן דג'נגו" של טאקאשי מיאיקה (שגם הוקרן בחמור, ואפילו בשבועות רצופים עם הנ"ל). אני מניחה שיקרינו אותו עם סוג כלשהו של כתוביות – זה באמת סרט שקשה להבין את הדיאלוגים האנגליים-במבטא-יפני-כבד שבו.

אני די בטוחה ש"אות קלון" של דרייר לא הוקרן, כלומר הוא יוקרן. ומטבע הדברים, סרטים מ-2008 גם הם לא הוקרנו בעבר. ובלי להתעמק יותר מדי (כלומר בלי להריץ חיפוש על כל סרט שאני לא זוכרת בוודאות שכבר הוקרן), הרשימה כוללת את "אידיוטים ומלאכים", החדש של האנימטור ביל פלימפטון; "באלאסט" של לאנס האמר; "בוגי", החדש של ראדו מונטאן, שסרטו "הנייר יכחיל" הוקרן בפסטיבל הקודם; "חגורה אדומה" של דיוויד מאמט; "מוות באהבה" של בועז יכין ו"רסיסים" של ג'רמי פודסווה, העוסקים בשואה; "מיחזור" הירדני של מחמוד אל מסעד; "מרלון וברנדו שלי" הטורקי של הוסיין קראביי; ו"שביל החלב", החדש של בנדק פליגאוף, שביים את "דילר" המעולה.

גילברט וג'ורג' המעולים

נתקלתי גם בסרטים התיעודיים "הלינגוויסטים" של קרמר-מילר-ניוברגר; "אנשי קרח" של אן אגיון ו"מפגשים בסוף העולם" של ורנר הרצוג, העוסקים שניהם באנטארקטיקה; בין הסרטים על אמנות/תרבות – "עם גילברט וג'ורג'" של ג'וליאן קול, "קלינט איסטווד: חיים בסרט" (שאמור להיות מוקרן בקרוב ביס והוקרן כבר ב-ARTE), "ברלין של לו ריד" של ג'וליאן שנאבל  ו"דרק" של אייזק ג'וליאן וטילדה סווינטון על דרק ג'רמן; וגם "שגרה מבצעית", החדש של ארול מוריס המצוין. הידד!

ואם אתם מתמצאים בפסטיבלי ירושלים הקודמים, תוכלו לזהות מבין הרשימה הארוכה עוד סרטים שיוקרנו בפסטיבל הקרוב. וגם לתקן אותי אם כתבתי לעיל סרט שכבר הוקרן… מכירת הכרטיסים תחל ב-27/6/08.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אירועים, אנימציה, בקרוב, הקרנה, חדשות, חמורוטק, ישראלי, מחשב, פסטיבל, קולנוע, תיעודי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על גם כן הפסטיבל ירושלים הזה

  1. אילן הגיב:

    אפשר לראות את הטריילר של The Linguists (ובעברית "הבלשנים" ) שם: http://www.thelinguists.com.
    וזה אמור להיות סרט מדהים, על איך מתעדים שפות נכחדות (את הספר כבר קניתי).

  2. סטיבי הגיב:

    היי אילן, נחמד לראות אותך פה, אני עוקבת אחרי הבלוג שלך 🙂
    כמובן בתור חובבת בלשנות ידועה הסרט הזה מעניין אותי במיוחד.

להשאיר תגובה

