קצרים סרטים

?Are You the Favorite Person of Anybody, בימוי: מיגל ארטטה

In God We Trust, בימוי: ג'ייסון רייטמן

לינק לגוגל וידאו

Bottle Rocket, בימוי: ווס אנדרסון

Opera No. 1, בימוי: האל הארטלי

לינק לדיילי מושן

C'était un rendez-vous, בימוי: קלוד ללוש

מאחורי הקלעים / תרגום

פוסט זה פורסם בקטגוריה צילום, קולנוע, קצרים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על קצרים סרטים

  1. איתן הגיב:

    תבורכי סטיבי. העברתי כחצי שעה בנעימים (וקצת בהתעצבנויות) בצפיה בסרטים הקצרים האלו. יש משהו בפורמט של סרטים קצרים שמחייב מיומנות בימויית לא קטנה. הצורך בצמצום, בעריכת הטפל החוצה והשארת העיקר, ועדיין הענקת חוייה מלאה מחייבת מיומנות לא פשוטה.

    פעם בשנתיים יש בסינמטק תל אביב פסטיבל סרטי סטודנטים בינלאומיים. הסרטים מוקרנים במקבצים של 5-6 סרטים במקבץ, ובדרך כלל הם מאוגדים לפי נושאים (למרות שלפעמים הגדרות הנושאים לא מחייבות). הייתי בלא מעט הקרנות כאלו. יש לפעמים אפילו יצירות מופת של ממש שנמשכות כרבע שעה. שווה לנסות.

    לגבי הסרטונים שהבאת: סרטה של מירנדה ג'ולי הוא קודם כל לא רק סרטה : היא כתבה, ומיגל ארטטה ביים. והוא צבט לי בלב, בדרכו המיוחדת.

    לאחר שראיתי את שני הפיצ'רים שג'ייסון רייטמן ביים, סרטו הקצר הביא אותי להחלטה סופית: אני לא אוהב אותו. זה לא שהוא לא מוכשר. הוא כן. אבל הוא גם מאוד נלהב להראות את זה. הוא מתחכם הרבה יותר מדי. את הסרט הקצר הזה, למשל, שמספר סיפור חביב על אדם שנרדף על ידי אנשי הגיהנום מהעולם הבא, הוא מביים כאילו הוא הגה את הדבר הכי גאוני ומקורי בעולם (כך אני הרגשתי, לפחות). כך הרגשתי גם ב"תודה שעישנתם", ובמידה מסוימת גם ב"ג'ונו".

    אבל זה עוד כלום לעומת קלוד ללוש. אין בסרט הזה כלום מלבד התחכמות טכנית. לא ככה הייתי רוצה לראות את רחובות פריז (כשאני טס לחו"ל, אני לא שוכר רכב. אני מעדיף לטייל ברגל).

    ומהצד השני, היה משהו מאוד ביזארי ויפה בסרט של האל הארטלי (הגבר בסרט לא הזכיר לך את הארי פוטר ?).

    על הסרט של ווס אנדרסון ויתרתי בגלל איכות התמונה והסאונד האיומה.

    בכל אופן, תודה על המקבץ.

להשאיר תגובה

