עד לאן אפשר לרדת

זה לא בדיוק סוד שפעמים רבות אני קובעת את הביקורים הלא-סדירים אצל ההורים שלי בחיפה לפי ההופעות שיש באותו סופשבוע במרתף 10.
ועכשיו מרתף 10 נמצא בסכנת סגירה. לא עתידית, מיידית. חודש-חודשיים, אולי אולי שלושה, כמה שהאנשים הטובים שמנהלים אותו באהבה רבה כבר שנים יצליחו לסחוב. העירייה סגרה להם את הברז, שגם ככה בקושי טיפטף להם תקציב.

סמל המרתף

אין הרבה מקומות להופיע בחיפה. היו תקופות, ולא מזמן, שפשוט לא היו מקומות אחרים. וגם היום, מספיק להסתכל בגלריה באתר המועדון על מנת לראות מי הופיע שם במהלך השנים האחרונות. אמנים ידועים יותר ופחות. אמנים שממלאים אולמות, אך מעדיפים לקבוע הופעה במרתף כדי לבצע הופעות קטנות יותר, אקוסטיות (לפעמים לא). מגיעים למרתף 10 כי זה ה-מקום. מקום די קטן, אינטימי, הופעות אישיות, יחס אישי. ולא רק הופעות מוזיקה, גם הרצאות, ערבי שירה, ערבי ציור.

אני הולכת להופעות במרתף 10 כבר שנים רבות. אני לא זוכרת בדיוק ממתי, אבל בסביבות עשור. עוד כשהוא היה במרכז הכרמל, לפני שעבר למיקומו הנוכחי בשכונת הדר. זה פשוט מרגיש שם כמו בית. יש לי משם הרבה זכרונות (שלא לדבר על המפגש הראשון והמיתולוגי של פורום מוזיקה בפורטל נענע), הרבה אנשים שפגשתי שם, ואני עדיין פוגשת שם.

כל כך חשוב. כל כך חבל. איזו אטימות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אישי, הופעה, ישראלי, מוזיקה, עצבים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על עד לאן אפשר לרדת

  1. דרורית הגיב:

    לא הייתי שם שנים (הפעם האחרונה הייתה במרכז הכרמל, לא רחוק מהסינמטק), אבל באמת חבל.

  2. דני הגיב:

    מצטער לשמוע על המרתף, אבל איפה ראית שהוא בסכנת סגירה? אפילו באתר שלהם זה לא מוזכר.
    מי שלא ראה הופעה כשהעמוד המפורסם מסתיר לו חצי במה לא יודע מה זה הופעה אינטימית… 😛

  3. סטיבי הגיב:

    אני מציעה שתיכנס לפורום שבאתר שלהם, או לפורומי מוזיקה ברשת…

כתיבת תגובה

