יומולדת 4#

מספר טריפו

פרנסואה טריפו הוא במאי אהוב עד מאוד.

טריפו ומטריה           ממסגר

מתוך 26 הפריטים שרשומים עבורו כבמאי ב-IMDB, עדיין לא ראיתי שלושה (שניים מאלה הם סרטים קצרים). כמה מסרטיו אהבתי מאוד, כמה אהבתי, מעט קצת פחות. אין כאלה שלא אהבתי.

סרטיו מלאים באהבת אדם, באהבת קולנוע, באהבת הצופים, באהבה. הם מרגשים, מצחיקים, כואבים, אנושיים, אמיתיים (גם כשהם פחות מציאותיים). אולי אפשר להגיד את זה על הרבה סרטים, אז מה. לקוניים לעיתים, כבר אמרתי שזה דווקא משהו שמתחבב עליי בקולנוע (מסוים). מלאי מחוות לדברים אהובים עליו. אפשר לכתוב הרבה על טריפו, ועל מה טוב (ורע) בסרטיו, ועשו זאת. לא באתי לכתוב מאמר המנתח את עבודתו. רק לשרבט כמה מילים.

       עם ז’אן פייר הקטן       (סוג של לפני…

   לילה אמריקאי     …ואחרי)

פוסט זה פורסם בקטגוריה יומולדת, צרפתי, קולנוע. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על יומולדת 4#

  1. דרורית הגיב:

    באמת במאי אהוב, ואיכשהו, נראה לי גם בנאדם אהוב.
    הדמות שלו ב"מפגשים מהסוג השלישי" גורמת לי תמיד לדמעות, גם היום.

  2. סטיבי הגיב:

    אני חושבת שזה בגלל שהדמות שלו היא פשוט כ"כ… מה שנראה לנו טריפו (שאנחנו אוהבים, כמו שכתבתי בפוסט קודם 🙂 ).

  3. דורון הגיב:

    יפה.
    אהבתי בעיקר את המחווה לטום סאטפן עם ה-"לפני ואחרי". אפשר גם לתייג את זה ב-"הם שתפו פעולה" וב-"אמנים בפעולה".
    💡
    כשאני חושב על זה – כל הבלוג הזה הוא סוג של מחווה לסאטפן, לא?

  4. דרורית הגיב:

    יכול להיות… כל מה שאני יודעת הוא שכשהוא הוא פונה לריצ'רד דרייפוס (שאני בכלל עפר לרגליו בסרט הזה) ואומר לו "מר נירי…" במבטא הזה שלו, אני בוכה בטירוף, כל פעם מחדש!
    (:

להשאיר תגובה

