פתאום יש מה לראות בקולנוע

לפני זמן מה תהינו אני וכמה מחבריי (בעלי הטעם האליטיסטי, כמובן) האם יש משהו שאנחנו ממש רוצים לראות בקולנוע באותו רגע (בניגוד ל'אפשר לראות'), והתשובה הייתה שלילית פה אחד. וזה מצב קיצוני לכל הדעות. ועל כן, רבה השימחה במחוזותיי כאשר, בהיפוך מסוים, מתקרבת הצפה של סרטים 'איכותיים', או שאמורים להיות כאלה, ולא זכורה לי ציפייה מרובת-אפיקים שכזו כבר מזמן.

בשבועות הקרובים ייצאו בארץ הסרטים החדשים של האחים כהן ("ארץ קשוחה"), ווס אנדרסון ("רכבת לדארג'ילינג"), פי.טי. אנדרסון ("זה ייגמר בדם"), ג'וליאן שנאבל ("הפרפר ופעמון הצלילה"), קים קי-דוק ("נשימה"), דיוויד מקנזי ("סיפורו של האלאם פו"), מייק ניקולס ("מלחמתו של צ'רלי ווילסון" לתסריט של אהרון סורקין) וטים ברטון ("סוויני טוד"). וגם "פעם" של ג'ון קארני, שבוודאי משווק (כמו כל דבר כשאפשר) כמיינסטרימי, אבל הוא לא בדיוק דרמה רומנטית טיפוסית (עם שירים!) במובן ההוליוודי של הביטוי.

מתוך אלה ראיתי את הסרטים של כהן, קים וקארני – לשמחתי בכל המקרים, ואולי אפילו אואיל בטובי להזיז את מקלדתי ולכתוב עליהם בקרוב. השמות האחרים שהזכרתי, בתוספת "כפרה" של ג'ו רייט ו"אני לא שם" של טוד היינס, שיצאו כבר וטרם הספיקותי (ביטוי, אגב, מאוד נפוץ אצלי בהקשר קולנועי, ומשום מה עובדה זו לא סותרת את היווצרות הציפייה אצלי), גורמים לי לקוות לכך שבתקופה הקרובה אם מישהו ישאל אותי משום מה האם יש משהו טוב לראות בבתי הקולנוע בארץ, אני אצטרך לחשוב ולבחור. ואולי אפילו ייצא לי לראות אותם בעצמי.

ויש גם את "ג'ון רמבו"! (להבדיל, אבל בלי ציניות)

רמבו 4

(בעתיד הקרוב: "לסגור מעגל" של טמרה ג'נקינס; בעתיד הפחות-קרוב: "My Blueberry Nights" של וונג קאר ווי)

נ.ב. מסתבר שבמהלך חודש דצמבר הוקרן בטיסות יוצאות של אל על הסרט The Darjeeling Limited שהוזכר לעיל (הוא נקרא כך גם בפירוט של הסרטים בעברית במגזין הטיסה). את יציאתו לקולנוע דחו ודחו. החודש, למעוניינים, מקרינים בין השאר את "3:10 ליומה" (שגם טרם הספיקותי).

נ.ב.2  לאחר כתיבת הפוסט פתאום קלטתי שלא מניתי ברשימה הנ"ל את סרטו החדש של קן לוץ', "זה עולם חופשי". כבר ראיתי אותו, אבל זו לא הסיבה. לוץ' הוא מהבמאים האהובים עליי, אבל איכשהו הוא לא נכנס לרובריקת הציפייה שלי.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אנקדוטה, ביקורת, בקרוב, הקרנה, קולנוע. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על פתאום יש מה לראות בקולנוע

  1. איתן הגיב:

    בסובבי ברחובות תל אביב אתמול, באמת ראיתי את הפרסומות לסרט של קי-דוק, וחשבתי – טוב שהם נזכרו. בקצב שהוא עובד, הוא בטח עשה כבר שניים נוספים מאז שסיים את צילומי "נשימה". (וגם אם סרטו האחרון היה אכזבה, הוא תמיד מעניין). ומה קורה עם פראנסואה אוזון ? לא היה איזה "Angel" באמתחת ? (וגם הוא בטח עשה עוד סרט מאז).

    הסרט של האחים כהן באמת מצויין (ראיתי אתמול), ושל ווס אנדרסון נהדר. ראיתי אתמול את גם הטריילר של "הפרפר ופעמון הצלילה". אני חצוי. מצד אחד, לא אהבתי את "לפני שהלילה יורד", וגם נושא הסרט לא ממש אטרקטיבי. מצד שני, זה גם מה שחשבתי על "הים שבפנים" עד שראיתי אותו (סרט נפלא), ויש גם דיבור לא קטן על הסרט. הטריילר לא ממש הוסיף לי.

    את "לסגור מעגל" לא אהבתי, ואחרי שראיתי שניים מסרטיו, לא אראה עוד סרטים של וונג קאר-ווי (אבל נורה ג'ונס מלכה, או שמא אכתוב שולטתתת…)

    ורמבו ? טוב, נו…

  2. בוריס הגיב:

    אכן. יש הרבה מה לראות בקרוב. אולי קצת קלישאתי לומר זאת, אבל בכל זאת – תקופת האוסקרים, זה תמיד ככה לא?

    אני דווקא רציתי להתייחס ל"הפרפר ופעמון הצלילה". אני לא זוכר מתי היה לי הייפ כל כך מלא בתשוקה לראות סרט כלשהו. רק מהיכרות עם התקציר והסיפור האישי של גיבור הסרט אני אקח הימור ואגיד שזהו אחד מהסרטים הכי מעוררי השראה שיצאו בשנים האחרונות (ושוב מבלי לראות אותו עדיין). כן נכון, לא אומרים עד כמה העוגה טעימה מבלי באמת לטעום, אבל אני מוכן לשים את ידי, שכשאראה את הסרט הזה לא אשכח אותו שבועות

    וכמובן יש עוד הרבה, אבל לסרט הזה אני סופר את השניות כדי לראות בקולנוע.

    וכמובן, איך אפשר שלא להזכיר את השחקנית
    Marie-Josée Croze שמשחקת בסרט

    http://www.imdb.com/name/nm0189887/

    לא מישהי מוכרת, אבל היא כובשת. יצא לי לראות אותה בקומדיה צרפתית שבה היא שיחקה חברה מתוסבכת של סופר עוד יותר מתוסבך. היא מקסימה

    סטיבי. אל תשכחי להקדיש שרשור לסרט כשיצא

    וכן. זה הבוריס הזה…

כתיבת תגובה

